Arról már tudunk, hogy a globális versenyben a sokáig örök másodiknak tartott Nikon helyét átvette a Sony, de ennél egy fokkal érdekesebb, hogy a Nikkei weboldalán megjelent adatok szerint a 2019-es év nem hozott átütő sikert a MILC részlegükre, sőt az eredmény kifejezetten lesújtónak is nevezhető.
A Nikkei japán nyelvű publikációja összesíti a 2019-es év ILC eladási adatait, amibe minden cserélhető objektíves fényképezőgép beletartozik:
- Canon: 4.16 millió
- Nikon: 1.73 millió
- Sony: 1.66 millió
- Fujifilm: 500.000
- Olympus: 330.000
- Többiek: 280.000
Ha viszont a MILC-ekre szűrve nézzük (ami már csak a tükör nélküli cserélhető objektíves gépek eladásait jelenti), akkor egészen más a Nikon helyezése:
- Sony: 1.65 millió
- Canon: 940.000
- Fujifilm: 500.000
- Olympus: 330.000
- Nikon: 280.000
- Többiek: 240.000
A MILC versenyben a Nikon még a közelmúltban törölközőjét bedobott Olympust sem tudta megelőzni. Persze az adatok csak a legyártott, leszállított darabszámokra értendők és nem arra, hogy ebből ki-mennyire él meg jól. Összehasonlításként a szintén erős DSLR bástyának számító Canon már ebben a szegmensben is a második helyen áll és közel minden negyedik cserélhető objektíves gépe tükör nélküli.