Tegnap robbant a hír, hogy Zuglóban kikerült a magyar kormány legújabb billboard plakátja. Na nem ez a hír, hiszen több ilyet látni az utóbbi években, mint kóla reklámot, de a kormány a híres “distracted boyfriend” mém párossal igyekszik a gyermekvállalás mellett érvelni.
Oké, de mi ez a “distracted boyfriend” mém?
Aki barlangban élt az elmúlt időszakban, az nem találkozhatott vele. Ez a híres mém eredetileg egy stockfotó oldalon jelent meg Antonio Guillem spanyol fotóstól. Az utcán sétáló párocska férfi tagja ügyet sem vetve a barátnőjére megfordul egy piros ruhás nő után. Ennek a különféle átdolgozásai, vagy az érintetlen eredeti kontextusfüggő használata maga a mém.
Ami Zuglóban történik az Zuglóban marad, vagy nem…
Amivel a kormány kivívta a világ elismerését, hogy ugyanennek a fotósorozatnak, ugyanezzel a párossal készült másik fényképét használta fel a gyermekvállalást ösztönző kormányzati intézkedések propagálására. Ezt egy apuka, illetve gyereke szúrta ki, miközben az iskolába tartottak, az ő Facebook megosztása után szabadult el a világot megkerülő dilivonat.
Valami olyasmi történt, mint a legdörzsöltebb reklámügynökségek kezei alól kikerülő víruskampányokkal, hirtelen mindenki erről beszél, nem csak a BBC, Guardian, Washington Post, BuzzFeed látókörébe került bele, de az olyan fotós portálok is lehozták, mint a PetaPixel. Azt nem tudni, hogy a plakátoknak van-e többrétegű jelentése, szándékos-e a szereplőválasztás és ha igen, mint szeretne üzenni a kormány vele.