A fényképezőgép gyártóknál dolgozó PR mágusoknak van egy viszonylag jól körülhatárolható elképzelése arról, hogy az alsó kategóriás MILC gépeket elsősorban viháncolva szelfizgető fiatal lányok vásárolnak. Nem vonjuk kétségbe, hogy ez a célcsoport létezik és azt sem, hogy a Canon EOS M100 eséllyel pályázik a kegyeikért.

  • 24,2 megapixeles APS-C CMOS szenzor
  • EF-M objektív foglalat
  • Dual Pixel CMOS AF fókuszrendszer
  • ISO 100 – 25600 érzékenység
  • Digic 7 feldolgozó
  • 6,1 fps sorozatfelvétel
  • 180 fokban kihajtható (szembefordítható) érintésérzékeny LCD kijelző
  • Full HD 1080p / 24, 25, 30, 50, 60 fps videó
  • Canon Creative Assist mód a kezdő fotósoknak
  • Beépített Wi-Fi, Bluetooth és NFC (fájlátvitel és távvezérlés)
  • Szelfi mód (automatikus arc retusálással)

Elég megnézni alant az M100 mai bemutatójára összeügyeskedett promó anyagot és összevetni a specifikációkkal. Az M100 a belépő szintet képviseli, de számos olyan funkcióval rendelkezik, ami a Youtube és Instagram tengelyen mozgó tartalomkészítőket izgalomba hozhatja. A 24,2 megapixeles CMOS szenzor el van látva a híres Dual Pixel AF rendszerrel, kapunk 1080p / 60 fps videó módot és szembefordítható érintőkijelzőt. Ehhez jönnek a vezeték nélküli kapcsolódási lehetőségek az okostelefonokkal.

Újdonság még a Canon Creative Assist funkció is, ami jó érzékkel reagál az új igényekre: Megjelent a piacon egy olyan tartalomgyártó réteg, melynek a mobil már kevés, de a fényképezőgép manuális beállításaival még nem boldogulnak. Nekik elég csak azt megadni, hogy világosabb vagy sötétebb expozíciót akarnak vagy szeretnék jobban elmosni a hátteret és a gép csinálja a többit.

Egy keményvonalas fotósnak vagy videósnak az EOS M100 egyszerűen sovány lesz, egy kocafotós pedig egyre inkább csak a mobiljára hagyatkozik. A Canon viszont megtalált egy egyre népesebb tábort a két véglet között, már csak az a kérdés, hogy a vigyorogva szelfizgető csajokkal meg lehet-e őket szólítani.