Akik eddig esetleg aggódtak a Nikon helyzete miatt, azok nem dőlhetnek még hátra elégedett mosollyal, de amolyan reménysugárként sejlik fel a horizonton, hogy a piacvesztés mértékét tavaly már sikerült meglassítani a Nikkei Asian Review szerint.

Nagyon sokáig betontalapzaton álló alapvetés volt a fotóiparban, hogy a Canon és a Nikon (pont ebben a sorrendben) a két legnagyobb szereplő a fotóiparban, de tavaly robbant a hír, hogy a 2018-as üzleti évben ez megfordult és a teljesen MILC-ben utazó Sony átvette a második helyet.

Ehhez persze kellett az is, hogy a Nikon folyamatosan könyvelte el a piacvesztést, amit a Sony készséggel zsebre is vágott. A Nikkei Asian Review szerint a Nikon továbbra is ezen a pályán mozog, de 2019-ben már csak 1.6%-al csökkent a gyártó tortaszelete (egy évvel korábban ez 2.7% csökkenés volt), ez pedig valószínűleg a tükör nélküli Z-rendszer elindításának hatása lehet.

A 2019-es globális részesedési adatok, zárójelben a változás mértéke:

  • Canon 45.4% (+ 2.4)
  • Sony 20.2% (+ 0.9)
  • Nikon 18.6% (- 1.6)
  • Fujifilm Holdings 4.7% (- 0.4)
  • Panasonic 4.7% (0.0 )

Ez persze még csak a piaci részesedést jelenti, nem a teljes képet, hiszen a fotóipar eladott darabszámokat tekintve folyamatosan megy össze, 2019-ben például 22,4%-al kevesebb eszköz fogyott. Így azok sem lélegezhetnek fel, akik a részesedésüket növelni is tudták a vizsgált időszakban, kivétel lehet talán a Sony, akik a mobiliparban is az első számú szenzorgyártónak számítanak.