Majdnem egy éve szűrődtek már ki a paraván mögül a szóbeszédek összemosódott foszlányai, hogy az Olympus bedobja a törölközőt. Ezt ők végig tagadták és egy működő fotós üzletág benyomását keltve folytatták az addigi munkát. Ez viszont csak idáig tartott, az izzadsággal átitatott törölköző a küzdőtér közepén landolt.

A döntésre valószínűleg nagy hatással volt az is, hogy az Olympus Imaging az idén márciusban véget ért pénzügyi évet is veszteséggel zárta, zsinórban a harmadikat. Az okostelefonok evolúciója miatt egyre csak zsugorodó fényképezőgép piacon egyre nehezebb talpon maradni és az Olympus bajai valószínűleg évtizedes léptékekben mérhetők.

A gyártó 2011-ben kirobban botrányából az derült ki, hogy az akkori igazgatótanács túlságosan közeli viszonyba került a japán maffiának számító jakuzával és hosszú időn át szisztematikusan csaltak a számokkal, hogy a masszív veszteségeket leplezzék. Az ingoványos terepről kivezető utat pedig sokkal inkább az orvosi eszközök piaca jelentette, semmint a fényképezőgépeké.

A vállalat többi üzletága marad házon belül, viszont a fotós csapatot teljes egészében kiszervezik egy különálló cégbe és a cég új tulajdonosa a Japan Industrial Partners alapkezelő lesz. Ők az Olympus márkanevet nem használhatják majd, de a többit, mint a Zuiko vagy az OM-D igen. Az Olympus szerint a kiválás még idén lezajlik, addig is megy tovább az üzlet, a bejelentésre váró új gépek és objektívek piacra fognak kerülni, marad a szerviztámogatás is.

A szétválás után az egész brand sorsa már a Japan Industrial Partners alapkezelőn fog múlni. Ők voltak egyébként akik a Sony notebookos márkáját a VAIO-t is felkarolták egy nagyon hasonló konstrukcióban, bár ott egyelőre nem igazán lehet sikertörténetről beszélni.