Bár talán nem ez a témakör, amiért a fotósok tömegei két táborra szakadva, kiegyenesített kaszákkal egymásnak esnének, de az Anti-Aliasing (AA) szűrő hiányát a gyártók gyakran komoly vonzerőnek állítják be. Robert Wong a Panasonic két testvérmodelljét tesztelte ebből az aspektusból. 

Az összehasonlítás apropóját az adja, hogy az S1 és az S1H ugyanazt a 24,2 megapixeles Full Frame szenzort használja, előbbi AA szűrő nélkül, utóbbi pedig AA-szűrővel ellátva. Robert talán nem lesz az AA-szűrőt elutasítók tábornak szóvivője, hiszen ő is arra a következtetésre jutott, mint sokan mások az elmúlt években: Erősen pixelkukkoló nagyításig tekergetve a már kijön egy kis extra élesség, de összességében alig van különbség, cserébe a moiré hiba megjelenésére számítani kell, ami itt meg is történt a hátsó erkélyes épület korlátain.

Balra a Panasonic S1 (AA szűrő nélkül), jobbra pedig az S1H (AA szűrővel)

De miért rak egy gyártó az egyik modellbe AA szűrőt és a másikba nem? Egyrészt megadja a lehetőséget a vásárlóknak, hogy önmaguk döntsenek arról kell-e nekik, másrészt pedig a Panasonic döntése mögött racionális érvek vannak: Az S1 egy alapvetően fotóra készített váz, míg az S1H már videós orientációjú és videónál az aliasing problémák, moiré, false color megjelenése sokkal nehezebben (vagy akár egyáltalán nem) korrigálható hibákat okozhat.