A próféciákban megjövendölve úgy tartják, hogy a Canon és a Nikon a közeljövőben leleplezi ultra nagy felbontású pro MILC vázait és úgy tűnik ezekre a jóslatokra a Sony kicsit becsokizott. Ez lehet az igazán racionális magyarázat arra, hogy még 2 évet sem hagyott az A7R III generációnak, hogy alaposan kiszórakozza magát, megjött a negyedik felvonás.

  • 61 megapixeles BSI-CMOS Full Frame szenzor
  • Sony E-bajonett
  • 15 fényértéknyi dinamika
  • 5,5 EV előnyt adó IBIS stabilizátor
  • 5.76 millió pixeles UXGA OLED elektronikus kereső
  • 10 fps sorozatfelvétel (teljes felbontáson, AE és AF tracking mellett)
  • 567 PDAF fókuszpont (a képmező 74%-át lefedve)
  • Real-Time Eye AF (fotó és videó módban egyaránt)
  • 4K UHD videó (6K oversample)
  • S-Log 2/3, HLG mód
  • Fejlesztett váz ergonómia, mélyebb markolat
  • Opcionális portrémarkolat

Az új A7R IV már 61 megapixellel kápráztatja az ilyesmire fogékonyakat, teszi ezt ráadásul világelsőként a Full Frame formátumban. Az elődmodell 42 megapixele sem kevés, de ebben a kategóriában sajnos egyre inkább már csak átlagosnak mondható, ezért elébe mentek a két nagy konkurencia várható bejelentéseinek.

Az új szenzor nem csak azért ördögi, mert 61 megapixelt tud felmutatni, de ezt 15 fényértéknyi dinamika és 10 fps sorozatfelvétel mellett teszi. A szenzoron lévő 567 PDAF fókuszpont a képmező 74%-át fedi le (crop módban pedig a 100%-át). Persze a 61 megapixel mellé erős stabilizálás sem árt, ami itt a szokásosnak mondható 5,5 fényértéknyi előnyt adó 5-tengelyes IBIS.

Videós fronton kapunk 6K-ból mintavételezett 4K kimenetet és elérhető Super35 (crop) módban full-pixel readout is. A Sony ígérete szerint a váz komoly videós igények kielégítésére lett tervezve, ami azért érthető onnan nézve, hogy az A7S sorozat megrekedt a második generációnál. Bedobták a valós idejű szemkövetéses AF-et már videóba is, elsőként Sony vázon.