Semmi új nincs abban, hogy a fotó kiváló eszköz a hazugságra, hiszen egy végletekig szubjektív műfaj és csalni vele lényegében kreatív játék a kompozícióval. A Ditch the Label videója sem egy új jelenségre világít rá, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az Instagram like-rendszere mennyire könnyen adhat hamis pozitív visszacsatolást arról, hogy a mindennapi életünkről hazudni kifizetődő.
Az Instagram előtt is hazudtunk már egymásnak, a rokonok kezébe körbeadott nyaralási fotóalumba is csak a fültől-fülig tartó mosolyokat tettük, nem pedig azt, hogy egész odaúton veszekedtünk, de a “hogy vagy” kérdésre is túl könnyű odavetni egy kitérő hazugságot. Az Instagram csak könnyebbé tett mindent és túl könnyen ad kielégülést egy számláló a fotók alatt. De ez sem a teljes kép: Az Instagram egy remek kommunikációs forma, csak nem szabad elfelejteni mellette a valódi emberi interakciókat.