Közel öt évvel az első 6D megjelenése után előhúzta a kalapból a Canon az új EOS 6D Mark II-est, melyet arra képeztek ki, hogy a Nikon D750 ellenfele legyen, miközben a MILC piacról még mindig annyira látványosan nem vesz tudomást a Canon, hogy velük nem áll le kakaskodni, a vásárlók legnagyobb bánatára.

  • 26.2 megapixeles Full Frame CMOS szenzor
  • DIGIC 7 processzor
  • Dual Pixel AF (kontraszt alapú, Live View módban)
  • 45 mezős fázis alapú AF rendszer (mindegyik kereszt típusú, érzékenysége -3 és 18 EV közötti)
  • ISO 100 – 40 000 érzékenység (kiterjesztve: 50 – 120 400)
  • 6,5 fps sorozatfelvétel
  • Pentaprizmás optikai kereső 98% képfedéssel és 0.7x nagyítással
  • Kihajtható érintésérzékeny képernyő
  • 7560 pixeles RGB+IR fénymérő
  • Kártyafoglalt: 1 db SD (UHS-I) kártyahely
  • Videó: 1080p / 60 fps elektronikus képstabilizátorral és HDR funkcióval
  • 4K videó csak timelapse módban

A 6D Mark II egy teljesen új fejlesztésű, eddig nem látott 26.2 megapixeles Full Frame CMOS szenzort kapott, amit Dual Pixel AF egészít ki LiveView módban, de immáron a 45 fázis AF mező mindegyike kereszt típusúra változott, ami az eredeti 6D talán egyik legnagyobb fogyatékossága volt. Az érzékenység extrém határok között csavargatható, aminek a kevés fénynél dolgozók fognak nagyon örülni.

Sajnos a videósok kardjukba dőlnek majd: Tényleg el lehet játszani 2017-ben azt, hogy egy közel 600 ezer forintos fényképezőgép hírből sem ismeri a 4K videózást (noha állóképekből tud 4K timelapse anyagot gyártani, de az nem ugyanaz). Szívfájdító tud még lenni a fejhallgató kimenet hiánya vagy az egyetlen SD kártyahely is, melyeket alighanem az 5D Mark IV piaci helyzetének megőrzése érdekében csonkoltak.

A Canon EOS 6D Mark II egyrészről komoly előrelépés az elődjéhez képest, mely 2000 dollár, vagyis közel 600 ezer forint ellenében ad egy nem lehetetlenül buta Full Frame vázat. Az AF-rendszer valószínűleg gyors lesz, a kihajtható kijelző számos szituációban jöhet majd jól, a szenzor érzékenysége biztató, de az 5D Mark IV féltése könnyen kontraproduktívvá válhat és a vásárlókat nem a drágább modell felé tolja, hanem inkább más márkák irányába.