Marius Hanzak experimentális fotográfiát tanul és az egyik iskolai projektjét egy szemléltető videóval együtt a világ elé tárta. Bár a folyamat nem újdonság, hiszen a működési elvet kihasználva már elődeink is előállítottak színes fotókat, sőt egyes területeken a digitális fotózásban a mai napig is használatos, azért érdemes megnézni mi is történik itt.
A módszer egyszerű: Marius három fekete-fehér fotót készített, de ezeket vörös (25), zöld (58) és kék (47B) színszűrőkkel látta el az exponálás során. A filmeket normál módon előhívta, majd a levilágítás során a hozzájuk tartozó színszűrőt használva vetítette a képüket az immáron már színes fotópapírra.
A színes filmnél a színkomponensek az emulzióban találhatók, de a működés mikéntjét jól példázza, hogy ezzel a szűrős trükkel is rendelkezhetünk az színkomponensek világossági információival, amiket egybevetítve megkapjuk a színes képet.
A módszer egyébként a mélyég objektumok digitális fotózásánál is használatos a mai napig. Számos csillagász monokróm CCD szenzort használ és három fekete-fehér fotót készít az vörös, zöld és kék színszűrők segítségével, majd ezeket egy képszerkesztő szoftverrel lehet egyesíteni.